Artworks

Camilo Echavarría

Costa del desierto en la Península de Paracas II. Vista hacia el sur

Archival pigment print

120 x 240 cm

2016

Camilo Echavarría

Mercurio

Archival pigment print

90 x 125 cm

2015

Camilo Echavarría

Río Magdalena a la altura de la población de La Dorada

Archival pigment print

100 x 125 cm

2012

Camilo Echavarría

Pradera

Archival pigment print

90 x 125 cm

2015

Camilo Echavarría

Amanecer en llanura costera. Mensaje para C. Lorraine

Archival pigment print

100 x 125 cm

2011

Camilo Echavarría

Paisaje tropical en invierno. Desborde del río Cauca

Archival pigment print

120 x 150 cm

2011

Camilo Echavarría

Tormenta en el piedemonte de la cordillera cerca a Bucaramanga

Archival pigment print

100 x 125 cm

2011

Camilo Echavarría

Vista del río Cauca y el nevado del Ruiz desde la carretera entre La Pintada y Valparaíso. Boceto para Cauca

Archival pigment print

120 x 150 cm

2013

Camilo Echavarría

Asentamiento. Camino a Chavín de Huántar

Archival pigment print

100 x 125 cm

2016

Camilo Echavarría

Cordillera Blanca I. Desde el paso de Punta Olímpica

Archival pigment print

70 x 200 cm

2016

Camilo Echavarría

Cordillera Blanca II. Desde el paso Llanganuco

Archival pigment print

80 x 200 cm

2016

Camilo Echavarría

Laguna Casscaracocha, Perú

Archival pigment print

60 x 240 cm

2023

Camilo Echavarría

Volcanes Gemelos, Chile. San Pedro y San Pablo

Archival pigment print

50 x 240 cm

2023

Costa del desierto en la Península de Paracas II. Vista hacia el sur
Mercurio
Río Magdalena a la altura de la población de La Dorada
Pradera
Amanecer en llanura costera. Mensaje para C. Lorraine
Paisaje tropical en invierno. Desborde del río Cauca
Tormenta en el piedemonte de la cordillera cerca a Bucaramanga
Vista del río Cauca y el nevado del Ruiz desde la carretera entre La Pintada y Valparaíso. Boceto para Cauca
Asentamiento. Camino a Chavín de Huántar
Cordillera Blanca I. Desde el paso de Punta Olímpica
Cordillera Blanca II. Desde el paso Llanganuco
Laguna Casscaracocha, Perú
Volcanes Gemelos, Chile. San Pedro y San Pablo

Artist

Camilo-Echavarria_artista.jpg

Camilo Echavarría

Camilo Echavarría moves between photography, video, and painting to construct images through research, observation, and reconstruction. The artist records territories and objects in an exercise that involves technical skill, conceptual elaboration, and aesthetic sensitivity. This process results in images that allow us to intuit the mark that man leaves in his interaction with the environment, to imagine narrative possibilities from the reconstruction of a rugged geography, or to wonder about the symbols that shape the identity of a nation.

Echavarría uses visual strategies to talk about time and movement; he searches for memories inside us and adds symbolic layers to the images he captures and collects. When he does so with objects, documents, and domestic scenarios, the question of how visual representation configures our collective thinking is also present, and it serves to our comprehension of what culture is about.

Camilo Echavarría holds a Bachelor of Science degree from Southern New Hampshire University and a Master of Arts in Art History from the University of Antioquia. He has participated in group exhibitions in Bogota, Lima, Houston, San Salvador, and Medellin. He is part of the Patricia Phelps de Cisneros Collection (New York), the Jan Mulder Collection (Lima), the Banco BBVA Collection (Bogota), and the Museo de Antioquia (Medellin), among others.